Nachrichten

MTV EMA Awards: Gjon’s Tears erneut mit ” Best Swiss Act'” ausgezeichnet

Der albanischstämmige Sänger Gjon Muharremaj erhält zum zweiten Mal den Preis als ‘Best Swiss Act’.

Der talentierte Sänger Gjon Muharremaj, besser bekannt als “Gjon’s Tears”, konnte erneut die begehrte Auszeichnung als “Bester Schweizer Act” bei den diesjährigen MTV Europe Music Awards (EMA) gewinnen.

Die MTV EMA Awards 2023 waren voller aufregender Momente, und Gjon’s Tears war zweifellos einer der Höhepunkte des Abends.

Die vollständige Liste der Veranstaltungen, Gewinner und Nominierungen der MTV EMA 2023 finden Sie nachstehend.

Best Afrobeats: Rema
Best Alternative: Lana Del Rey
Best Artist: Taylor Swift
Best Collaboration: KAROL G and Shakira – “TQG”
Best Electronic: David Guetta
Best Hip Hop: Nicki Minaj
Best K-Pop: Jung Kook
Best Latin: Anitta
Best Live: Taylor Swift
Best New: Peso Pluma
Best Pop: Billie Eilish
Best Push: Tomorrow X Together
Best R&B: Chris Brown
Best Rock: Maneskin
Best Song: Jung Kook Featuring Latto – “Seven”
Best Video: Taylor Swift – “Anti-Hero”
Best African Act: Diamond Platnumz
Best Asia Act: BE:FIRST
Best Australian Act: Kylie Minogue
Best Brasilian Act: Matue
Best Canadian Act: Shania Twain
Best Caribbean Act:Young Miko
Best Dutch Act: FLEMMING
Best French Act: Bigflo & Oli
Best German Act: Kontra K
Best Hungarian Act: ajsa luna
Best India Act: Tsumyoki
Best Italian Act: Måneskin
Best Lat Am North Act: Kenia OS
Best Lat Am Central Act: Feid
Best Lat Am South Act: Lali
Best New Zealand Act: SIX60
Best Nordic Act: Käärijä
Best Polish Act: Doda
Best Portuguese Act: Bispo
Best Spanish Act: Samantha Hudson
Best Swiss Act: Gjon’s Tears
Best UK & Ireland Act: Tom Grennan
Best US Act: Nicki Minaj /albinfo.ch/